Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  شركت سهامي عام، تنها شركتي كه در بورس وارد مي شود شركت سهامي عام، تنها شركتي كه در بورس وارد مي شود

خدمات ثبتی محمد

شركت سهامي عام، تنها شركتي كه در بورس وارد مي شود

شركت سهامي عام، تنها شركتي كه در بورس وارد مي شود

آيا مي دانستيد كه تنها نوع يا قالب شركتي كه مي تواند در بورس وارد شود و سهام فروشي كند، شركت سهامي عام است؟ به همين جهت است كه افرادي كه نياز به راه اندازي شركتي دارند كه سرمايه زيادي نياز دارد، توصيه مي شود شركت سهامي عام را انتخاب كنند. همچنين بسياري از شركت هاي ديگر مانند شركت سهامي خاص، اگر قصد افزايش سرمايه داشته باشند و بخواهند اين سرمايه را با سهام فروشي در بورس تاديه كنند، بايد اقدام به تغيير قالب شركت خود بكنند و با تبديل شركت سهامي خاص به سهامي عام، سهام خود را به فروش برسانند و سرمايه مورد نياز خود را تامين كنند.

شركت سهامي عام، شركتي است كه در آن سرمايه افراد به سهام تقسيم مي شود و هر فرد به اندازه سرمايه اي كه وارد مي كند سهام اسمي از شركت دريافت مي كند و مهم تر اينكه فقط به همين اندازه سهام خود در شركت مسئوليت و سهم دارد. بنابراين چه در سود و چه در زيان شركت افرادي كه سهامدار شركت هستند به ميزان سهام خود سود و ضرر مي كنند. حال به خوبي به اين نكته پي خواهيد برد كه چرا بورس گاهي سبز پوش و گاهي قرمز است.

براي ثبت شركت سهامي عام  بايد حداقل 5 نفر شريك به ميزان 20 درصد از سرمايه شركت را تعهد كنند و 35 درصد از آن را حداقل در حساب شركت واريز كنند. سپس بايد اساسنامه شركت و اظهارنامه شركت تهيه شود و به همراه اعلاميه پذيره نويسي سهام به اداره ثبت شركت ها تسليم شود. با دريافت مجوز از بورس و بعد از نهايي شدن ثبت شركت سهامي عام، مي توان با فراهم كردن زمينه هاي لازم براي فروش سهام در بورس اقدام كرد. لازم به ذكر است كه حداقل بايد 51 درصد از سهام شركت به مردم فروخته شود.

براي ثبت شركت سهامي عام حداقل 5 ميليون ريال سرمايه اوليه لازم است. با ثبت شركت فروش اوراق قرضه و يا فروش سهام از طريق پذيره نويسي ممكن مي شود. هيچ حداكثري براي تعداد سهامدار در شركت سهامي عام ديده نمي شود و بر همين اساس هر گاه شركت نياز به رشد سرمايه داشته باشد مي تواند از محل سهامداران فعلي خود و يا با فروش سهام به ديگران ميزان سرمايه اي كه نياز دارد را تامين كند.

سهامداران مي توانند سرمايه مورد نياز را در صورت قبول شركت به صورت غير نقدي نيز بياورند كه در اين صورت ميزان ارزش سرمايه براي تبديل شدن به سهام بايد توسط كارشناسي رسمي از دادگستري مشخص شود. عبارت سهامي عام در شركت سهامي عام به همراه عنواني كه براي شركت تعيين شده است بايد آورده شود و ذكر اين نكته اهميت دارد كه نبايد از اسم هيچ يك از شركا در عنوان استفاده شود زيرا شريك نام برده شده به عنوان ضامن شركت شناخته خواهد شد و مسئوليت تضامني براي او ايجاد خواهد شد.

تمامي شركت هاي سهامي عام در قالب بازرگاني ثبت مي شوند حتيبا وجود اينكه اغلب آنها فعاليت بازرگاني ممكن است انجام ندهند. درهر صورت براي اينكه وارد بورس شده و براي فروش سهام در بورس اقدام كنيد بايد شركت سهامي عام داشته باشيد كه اين با ثبت شركت سهامي عام و يا تبديل هر يك از قالب هاي شركت هاي ديگر به سهامي عام ممكن مي شود. براي دريافت مشاوره تخصصي رايگان با مشاوران حرفه اي هلدينگ ويونا تماس بگيريد.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/3 ساعت: ۱۳ توسط:sabtsherkat20 :